Ichiban 2022 Toyota Uppsala

Toyota Uppsala är vinnare av årets Ichiban pris


’Ichiban’ är japanska och betyder ”nummer ett”, samtidigt som det också är namnet på Toyotas årliga utmärkelse till de bäst presterande europeiska återförsäljarna med särskilt nöjda kunder. Hos Toyota är kundnöjdhet högsta prioritet – och av fler än 2 500 europeiska återförsäljare tilldelas årligen endast 45 återförsäljare utmärkelsen.


I Sverige gick i år det prestigefyllda priset till Toyota Uppsala. För att tilldelas Ichiban-utmärkelsen krävs det, förutom att ha kunden i fokus med nöjda kunder på såväl sälj- som servicesidan, också ett stort medarbetarengagemang, implementation av Toyota Way och fokus på hållbara affärer. Något Toyota Uppsala verkligen visat prov på.

”Processen är lika spännande varje år när vi utser vinnaren. Först ett teamwork att få fram all data för att kunna utse vinnaren. Sedan en hel del planering för den hemliga överraskningen då representater från Toyota Swedens ledning åker till den vinnande återförsäljaren för att överraska och gratulera.

Överraskningen är ett fantastiskt ögonblick med så mycket glädje och positiv energi. Toyota Uppsala är en mycket värdig vinnare som under flera år utvecklat och förbättrat verksamheten inom alla fyra områden. De har i år verkligen stuckit ut som en återförsäljare med kunden och hållbara affärer i fokus samtidigt som de månat om att ge varje individuell kund en utomordentlig bra, tillgänglig och trygg upplevelse från första inledande samtal till köp och service.”

Christian Norberg, VD, Toyota Sweden AB


 

”Jag är oerhört stolt över att Toyota Uppsala vunnit det prestigefyllda Ichiban priset 2022.
Jag vill tacka alla våra kunder, våra engagerade medarbetare och Toyota för denna fina utmärkelse. Denna utmärkelse är ett steg på väg i vår utvecklingsresa att vara Best retailer in town.
Just nu är vi stolta och glada över Ichiban priset men jag lovar att vi kommer att fortsätta att utveckla vår verksamhet så att vi även i  framtiden kan erbjuda våra kunder all service de förtjänar.”

Hasse Lide, VD Toyota Uppsala


”Det är en ära att bli tilldelad det finaste priset en Toyotaåterförsäljare kan få. Och det är inte utan en extrem stolthet som vi firar den här utnämningen med personalen och er kunder. Ända sedan starten av företaget har vi tillsammans med vår personal försök att hitta små saker i vardagen för att förenkla och underlätta ert biläggande samtidigt som vi skapar en arbetsplats som personalen vill vara på.

I samband med flytten till de nya lokalerna för ca 10 år sedan har vi hela tiden haft nya projekt i gång, både stora som små, som ni troligtvis har märkt av när ni varit på besök. Och det är inget som vi kommer att sluta med. Vi kommer alltid att sträva efter att ert nästa besök ska vara lite bättre än ert förra

Vi tackar ödmjukast för att ni väljer oss som företag och varumärke”

Tommy, Mathias & Tomas Björsberg, Ägarfamilj

Överraskad, oerhört stolt och glad är det första jag känner när nyheten når mig.
Att vi blir uppmärksammade för vårt arbete att ständigt utveckla erbjudandet till dig som gäst hos oss och att jag personligen får vara en del av att ta detta framåt.
Vinnare av Ichiban! En utmärkelse som berättar att vi nu är nummer ett i Sverige, ett kvitto på att vi gör rätt saker och för oss ett tillfälle att stanna upp ett slag och fira tillsammans.
Jag och alla medarbetare ser fram emot allt spännande vi kan göra av framtiden med er.
Stort tack!

Niklas Höglund, Försäljningschef Nya Toyotabilar

”Att ge oss förtroendet att ta hand om din Toyota eller Lexus på någon av våra verkstäder, är för oss på eftermarknadssidan ett stort privilegium som kommer med ett stort ansvar.

Vår uppgift är att se till att din bil i allra högsta grad blir korrekt omhändertagen av vår specialutbildade personal. Oavsett om du lämnar din bil till vår serviceverkstad, skadeverkstad eller handlar reservdelar av oss, är vårt absoluta mål att du som kund ska känna dig trygg och lita på att vår personal gör allt som står i deras makt att uppfylla dina önskemål vid varje besök.”

Johan Lindberg, Servicechef