Servicerådgivare

Är du en positiv, utåtriktad och IT-intresserad person som brinner för god service? Har du erfarenhet av kundbemötande och reklamationsfrågor? Då kan det vara dig vi letar efter som ska förstärka vårt team av servicerådgivare!

Som servicerådgivare hos oss på Toyota Uppsala ingår du i ett team av sex personer, till er hjälp har ni verkmästare samt servicechef.
Tillsammans med dina kollegor i teamet är ni nyckelpersoner i relationen mellan verkstadstekniker och kund, där stor vikt läggs på service och kundbemötande.
Du kommer vara ett av våra glada ansikten utåt mot våra kunder.

Din Profil

  • Du är tekniskt intresserad och följer med i utvecklingen av fordonsindustrin och digitaliseringen i samhället.
  • Du har förmågan att alltid bemöta kunden med ett leende och ge service utöver det vanliga.
  • Du trivs i en roll där telefon och dator är givna arbetsredskap i kombination med personlig kundkontakt med de kunder som kommer in till oss.
  • Du har ett positivt förhållningssätt och ser problem som utmaningar.
  • Som kollega ser vi att du är en lagspelare, med flexibilitet och fokus på goda resultat och kundrelationer.


Arbetsuppgifter

För oss är god service A och O. I din roll som servicerådgivare kommer ditt arbete att bestå av bland annat följande arbetsuppgifter:

  • Ta emot och lämna ut bilar som varit på vår serviceverkstad,
  • Bokning via webb, chat, telefon och vid disk,
  • Uppsökande försäljning av service via telefon och mail, proaktiv servicebokning via telefon,
  • Ta hand om garantifrågor och reklamationer,
  • Vara behjälplig för diverse frågor som rör både varor och tjänster som vi tillhandahåller.

Din kunskap:

  • Du behärskar det svenska och engelska språket väl, i såväl tal som skrift.
  • Du har goda datorkunskaper gärna i vårt affärssystem KOBRA.
  • Du är en duktig administratör och du har troligen erfarenhet av liknande arbete.
    Har du arbetat med tillbehörsbeställningar till nya och begagnade bilar är detta starkt meriterande
    B-körkort är ett krav.


Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån.

Placering: Kumlagatan 8,
Uppsala

Sista ansökningsdag: 31/3
Ansökan: Skickar du till johan.lindberg@toyotauppsala.se innehållande CV och personligt brev,
ange ämnesrad: “Ansökan servicerådgivare”.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Johan Lindberg
Via mail johan.lindberg@toyotauppsala.se
Via telefon: 018-660734

Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, då vi har för avsikt att ha denna rekrytering klar så snart som möjligt.

Toyota Uppsala grundades 1973 av Tage Björsberg. Idag ägs företaget av Tommy, Tomas och Mathias Björsberg. 2019 Anställdes Hasse Lide som ny VD för bolaget, Hasse driver idag den operativa verksamheten tillsammans med Mathias Björsberg Vice VD.

Med 73 medarbetare och mer än 40 års erfarenhet av bilbranschen arbetar vi tillsammans för att ta vår fullserviceanläggning till nya höjder. Vi är ett familjeföretag som drivs med stor entreprenörskänsla och som sedan starten har gjort en expansiv resa till att idag vara en av de stora aktörerna på marknaden i Uppsala. Vårt mål är inte att vara störst utan vara det bästa och självklara valet för kunden! Det bästa kundbemötandet ska du få på Toyota Uppsala. Vi är orädda och vill med ett starkt varumärke och duktiga medarbetare fortsätta att expandera.

Välkomna att följa med oss in i nästa del av historien önskar Hasse och Mathias med personal!