Hela Toyota Uppsala känner för de som drabbats av pandemin och vill visa stor tacksamhet och respekt till alla som jobbar inom vården eller på annat sätt möter och kämpar mot corona-viruset Covid-19!

Som återförsäljare av Toyota har Toyota Uppsala, tillsammans med våra medarbetare och samarbetspartners, vidtagit åtgärder för att göra vad vi kan göra för att bromsa spridningen av viruset och samtidigt säkerställa en stabil verksamhet för att kunna stötta våra kunder så de kan känna sig trygga i denna exceptionella situation.

Vi följer alla direktiv som kommer från folkhälsomyndigheten och från Toyota.

Vi kommer i sann Toyota-anda varje vecka se över om vi kan göra ännu mer för att du som kund skall känna dig trygg hos oss.

Vi håller tills vidare öppet som vanligt. Om du har några frågor så tveka inte att höra av dig till oss på 018-66 08 80 eller via mail till kundkontakt@toyotauppsala.se

Vi gör allt som står i vår makt för att hjälpa dig som kund! Kontakta oss gärna om du har några frågor.

Nedan kan du läsa om de åtgärder vi tagit till för våra kunder och personals skull på respektive avdelning.

Bilförsäljningen nytt och begagnat

Hur agerar våra säljare i bilhallen?

När vi möter våra kunder i både beg och nybilshallen tar vi ej i hand utan hälsar istället välkommen med ett leende.
Vi har handsprit tillgängligt och har satt in extra åtgärder på att hålla rent i bilhallen.
Vid provkörning gör vi alltid rent ratt och reglage innan bilen lämnas över. Personalen bär handskar när bilen körs fram.
Vid leverans använder vi alltid handskar och skydd för bilens ratt, stol och växelspak.

För dig som känner dig osäker att besöka oss.

Vi på Toyota Uppsala erbjuder hemleverans av bil och i många fall även provkörning ute hos dig som kund.
(Kontakta oss för mer information ang. detta.)
Vi håller mer än gärna kontakt med dig som kund på distans via e-post och telefon och kan t ex. visa en bil via videosamtal.
Du kan även få kontakt med oss via formuläret längst ned på denna sida.
Vi anstränger oss varje dag extra mycket för att du som kund skall känna dig trygg med att nyttja våra tjänster även på distans.
Tveka inte att höra av dig så ska vi göra allt vi kan för att hjälpa dig!
Vi har även en ringklocka till höger om entrén som du kan ringa på så möter vi dig på behörigt avstånd utanför bilhallen.

Kan jag som kund vara trygg med att personalen hos Toyota Uppsala är frisk?

Vi har tydliga riktlinjer för alla anställda hos oss att vara hemma om de känner av sjukdom.
Vi håller oss kontinuerligt uppdaterade med de riktlinjer som folkhälsomyndigheten ger och följer dessa.

Säker leverans av en ny Toyota Camry Elhybrid

Verkstaden

Så här hanterar vi din bil som är inne på service & reparation

För att skydda din bil när den är inne på service & reparation hos oss använder vi rattskydd, sittskydd, golvskydd och växelspaksskydd samt skydd för handbromsen. Våra tekniker använder också alltid skyddshandskar och annan skyddsutrustning när de arbetar med era bilar.

Vi har installerat skyddsglas vid kundmottagningens disk.

Vi har tydliga markeringar på golvet för att lätt kunna hålla avstånd vid köbildning.

Vi har handdesinfektion på flera ställen i lokalen.

Vi har en ringklocka till höger om entrén som du kan ringa på så möter vi dig på avstånd utanför.

Är din bil utrustad med alkolås, vill vi att du lämnar med ett extra nytt munstycke som vår tekniker kan använda under tiden bilen är på verkstad, detta destrueras efter användning.

Känner du dig ändå osäker så kontakta oss på kundmottagningen så försöker vi hjälpa till att göra din inlämning så smidig som möjligt.

Kundmottagning verkstad.  018-66 08 81
Kundmottagning skadeverkstad. 018-66 08 82