Har du ett brinnande intresse för bilar och service i världsklass? Vårt mål är att vara Uppsalas bästa skadeverkstad. Vill du vara med på vår resa dit?

Vilka är vi?
Företaget grundades 1973 av Tage Björsberg och drivs idag av hans två söner. Med drygt 70 medarbetare och mer än 40 års erfarenhet i bilbranschen arbetar vi tillsammans för att ta vår fullserviceanläggning och Outlet till nya höjder. Vi är ett företag med högt i tak som tror på att ansvar hjälper människor att växa. Vi är idag tre kundmottagare på vår skadeverkstad men ser ett stort behov av att utöka vår personalstyrka med en stabil kundmottagare till denna glada grupp.

Vem är du?
Nu söker vi dig som vill arbeta som kundmottagare på vår skadeverkstad. För att du ska passa för tjänsten ser vi att du är en relationsskapande person som trivs i en roll med fokus på både människor och bilar. För oss är relationen till våra kunder grundläggande, därför är det viktigt att du kommunicerar på ett tydligt och bra sätt. En stor del av tjänsten består av att dokumentera, därför tror vi att du är strukturerad och noggrann. Vi använder oss av Cabas och Kobra, självklart är det meriterande om du har erfarenhet av dessa program. Om du tidigare arbetat med service eller kundmottagning inom skadeservice, alternativt arbetat som skadetekniker eller lackerare ser vi väldigt positivt på det. Som kundmottagare på skadeverkstaden hos oss kommer du att ha interna kontakter med bland annat bilsäljare, plåtslagare, lackerare. De externa kontakterna består oftast av försäkringsbolag och bärgning. Vi ser därför att du trivs i en roll där det krävs att du inte har några problem med att tala/skriva för din sak.

För oss är det ett krav att du har svenskt körkort och att du behärskar det svenska och engelska språket i både tal och skrift. Talar du även något annat språk utan svårigheter ser vi detta som positivt.

I dagsläget är alla våra kundmottagare på skadeverkstaden män, därför ser vi gärna kvinnliga sökande.

Vad kommer du att få göra?
Rollen som kundmottagare på skadeverkstaden är en varierad roll. Några av följande arbetsuppgifter är väldigt vanligt förekommande i rollen:

  • Skadebesiktning med kund samt skadeberäkning i Cabas,
  • Ta emot och boka in bilar för reparation,
  • Kontroll av delar för reparation,
  • Tilläggsbeställningar,
  • Återlämna bilen till kund,

 

Omfattning: Heltid, vi tillämpar alltid provanställning om sex månader.
Placeringsort: Kumlagatan 8 i Uppsala
Ansökan
: Skickar du till filippa.sjolin@bil3an.se innehållande CV och personligt brev, ange ämnesrad: ”Kundmottagare”.
Sista ansökningsdag: 2017-04-30.

Har du ytterligare frågor om tjänsten vänligen kontakta Filippa Sjölin, 076-224 60 90.