Under en kortare period kommer vi inte att kunna erbjuda någon delbetalningslösning där du kan dela upp din betalning i mindre delar. Vi kommer dock inom kort att kunna erbjuda en ny förmånlig lösning.

Svea Ekonomi ny leverantör till Toyotakortet

Preem Finans har under många år administrerat Toyotakortet men har sedan en tid sagt upp samarbetet
med Toyota Sverige då kraven från Finansinspektionen har förändrats så pass att Preem Finans inte

kommer att kunna erbjuda denna tjänst överhuvudtaget.

Då detta kom oss till kännedom med ganska kort varsel så har Toyota under en tid förhandlat och varit i kontakt
med ett antal andra olika leverantörer men inte känt att de kunnat tillhandahålla ett prisvärt och framtida
hållbar lösning för oss, men även inte kunnat leverera en lösning inom en rimlig tidsperiod och därför har

detta dragit ut på tiden.

Toyota har nu valt att teckna ett nytt avtal med en ny leverantör som är Svea Ekonomi med
samma villkor som tidigare.
Det innebär att vi kan erbjuda samma delbetalningslösning som tidigare med uppdelning av
fakturan på 4 månader utan några kostnader för kunden.
Dock har du nu som kund även möjlighet till fler och längre alternativ,  för att kunna lösa eventuella
större behov som större skador, eller tillbehörsinköp etc.
Svea Ekonomi skall kunna vara uppe och igång när korten upphör att gälla dvs. den 31 mars.
Fram till dess kommer ni inte att kunna teckna några nya kort.

Vanliga Frågor och Svar:

F: Hurlänge kan jag använda nuvarande Toyotakort ?
S: Kortet kan användas fram till 31 mars på Toyota verkstäder och på Preem stationer.


F: Vad gör jag sen om jag vill ha ett bensinkort?
S: Man får ansöka om ett bensinkort hos någon bensinleverantör som tex Preem, CircleK, OK/Q8, Shell eller annan leverantör som kan ge ut kort och kanske med någon rabatt.

F: Kommer Toyota ta fram ett nytt Toyotakort ?
S: Toyota kommer ta fram en delbetalningslösning tillsammans med Svea Ekonomi men inte som ett plastkort.

F: Hur ser den betallösningen ut ?
S: Det kommer vara en moderna betallösning med trygg Bank-ID hantering

F: Kommer jag kunna betala bensin med Sveas lösning?
S: Nej inte för närvarande, dock kan det finnas möjlighet senare

F: Kan jag få hjälp med en delbetalningslösning redan nu på min Toyota verkstad?
S: Nej, inte just nu. Vi räknar med att inom de närmaste veckorna de flesta återförsäljare skall kunna hantera en delbetalningslösning via Svea.

F: Kommer jag få ett fysiskt plastkort när jag sen använder mig av Sveas betallösning?
S: Nej, det blir inget plastkort men däremot blir det en modern ”app-lösning”

F: Hur eller var ansöker jag om delbetalning genom Svea och Toyota ?
S: Det gör du påverkstaden i samband med betalning.

Har du frågor kring saldo, spärra kortet eller annat om det nuvarande Toyotakortet så är du välkommen att ringa Preems kundservice 020 – 450 450.